روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس برگزیده جشنواره روابط عمومی و رسانههای برتر حوزه آموزش عالی کشور شد
روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس موفق به کسب رتبه برگزیده در جشنواره «دریچه» ویژه روابط عمومی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور شد.
اختتامیه جشنواره روابط عمومی و رسانه های برتر حوزه آموزش عالی امروز ۲۶ اردیبهشت ماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی برگزار شد. در این مراسم روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس موفق به کسب رتبه برگزیده در بخش اینفوگرافی شد و مدیر روابط عمومی دانشگاه لوح تقدیر را از وزیرعلوم دریافت کرد.
دکتر محمدعلی زلفی گل در آیین بزرگداشت روز روابط عمومی و اختتامیه جشنواره دریچه (آثار برتر روابط عمومیها و رسانههای حوزه آموزش عالی) در دانشکده فنی و حرفهایدکتر شریعتی اظهار داشت: روابط عمومیها در دانشگاهها از جایگاه خاص خود برخوردار هستند، همه مدیران روابط عمومی و کارکنان همیشه با اعضای هیات رییسه دانشگاه ارتباط نزدیک دارند و رییس و معاونان دانشگاه راهی جز این ندارند که روابطشان با روابط عمومی حسنه باشد. اگر رییس دانشگاهی روابط قوی با روابط عمومی خود نداشته باشد، تلاشهایشبازخورد خوبی نخواهد داشت.
وی مهارت ارتباطی را از ویژگیهای مدیران موفق روابط عمومی عنوان کرد و گفت: روابط عمومیهای آموزش عالی نقش راهبردی و راهبری دارند؛ نقش راهبردی به این خاطر که اهداف سازمانی را باید تبیین کنند و نقش راهبری به این خاطر که باید نسبت به معرفی سیاستها و قوانین و الگوهای مجموعه و سازمان خود کوشا باشند.
دکتر زلفی گل افزود: روابط عمومیهای حوزه آموزش عالی با اخبار و تیترهای خود راهبرد دانشگاهها و موسسات را جهت دهی می کند و می توانند امیدافرین و هویت ساز باشند، آنها علمدار جهاد امیدافرینی هستید به همین دلیل رییس دانشگاهی موفق است که برای روابط عمومیها جایگاه خاصی قائل باشد.
وی در پاسخ درخواست مدیران روابط عمومیهای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در مورد تخصیص نیم درصد بودجه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به روابط عمومیها نیز گفت: این موضوع را دنبال می کنیم. پایه تشویقی برای یاوران علمی را نهایی کردهایمو افرادی که در جشنواره دریچه رتبه آوردهاندمیتوانند از این پایه تشویقی استفاده کنند.
وزیر علوم افزود: روابط عمومیها باید با انعکاس واقعیتها این دستاوردها را به مردم نشان دهند. عمدهترین ویژگی کسی که در روابط عمومی کار میکند، محبت ورزیدن است و باید با محبت افراد را به خود و اقدامات این واحد جلب کند.