ارائه گزارش عملکرد معاونت آموزشی در نشست شورای دانشگاه
در نشست شورای دانشگاه 5 شهریور ماه، معاون آموزشی دانشگاه به ارائه گزارشی از اقدامات این معاونت در سال 1401 و 1402 پرداخت.

دکتر اسدالله کردنائیج اظهار داشت: تدوین برنامه راهبردی آموزشی، به روز کردن صدور دانشنامه علی رغم ترافیک بالای درخواست ها، توسعه فضای کالبدی آموزش با تمرکز بر افزایش تعداد کلاسها از طریق ساماندهی مدیریتها در ساختمان آموزش، تمرکز بر غیرحضوری شدن ثبت نام، برنامه ریزی همه جانبه برای تکریم ارباب رجوع در معاونت، توسعه و نوسازی تجهیزات آموزشی در سطح دانشگاه، توسعه هدفمند رشتههای میان رشتهای، ساماندهی ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه، راه اندازی سامانه دورههای کوتاه مدت، راه اندازی سامانه آموزش دورههای آفلاین زبانهای خارجی، راه اندازی دوره مدیریت رسانه با همکاری صدا و سیما، راه اندازی کارگروه جذب نخبگان، راه اندازی رشتههای تحصیلی و بازنگری برنامههای درسی، راه اندازی المپیاد کشوری دانشجویان از جمله برخی اقدامات کلیدی صورت گرفته در معاونت آموزشی دانشگاه است.
معاون آموزشی دانشگاه تسریع و تسهیل در کارشناسی امر حق التدریس، پرداخت معوقات و به روز شدن آن، ساماندهی روند به کار گیری اساتید مدعو، پیشبرد و بهینه سازی روند مربوط به فوق العاده جهش علمی و پایههای تشویقی، پشتیبانی همه جانبه از واحد بین الملل اروند، انجام امور مربوط به انتخاب استاد نمونه و سرآمد آموزشی، انتقال به پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به عنوان اولین دانشگاه کشور، تسریع در روند بررسی پروندههای ترفیع، برنامه ریزی استقبال از دانشجویان نوورود و نظارت بر تشکیل حضوری کلاس ها، افزایش دورههای دانش افزایی اساتید و پشتیبانی از برگزاری دروس به روش آموزش ترکیبی در راستای راهبردهای برنامه راهبردی را از دیگر اقدامات مهم این معاونت برشمرد.
دکتر کردنائیج تعداد گروههای دانشگاه را در سال ۱۴۰.۱۵۰ گروه عنوان کرد که ۱۹۹ مورد کارشناسی ارشد و ۱۴۷ مورد دکتری میباشد. تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل نیز ۴۳۲۳ نفر در کارشناسی ارشد و ۳۵۲۶ مورد در دوره دکتری میباشند. تعداد دانش آموختگان دانشگاه نیز از ابتدای تاسیس تاکنون ۴۶۰۰۷ مورد است که از این تعداد 36916 در مقطع کارشناسی ارشد و ۹۰۹۱ نفر در مقطع دکتری میباشند.
معاون آموزشی دانشگاه در ادامه در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو، رشتههای راه اندازی شده به تفکیک هر دانشکده، برنامههای درسی تدوین و بازنگری شده، مطالعه تطبیقی نظام آموزش عالی ژاپن، کره، چین و ایران و مطالعه مدلهای توسعه رشتههای تحصیلی در تعدادی از دانشگاههای برتر جهان و نقش آفرینی معاونت آموزشی در امور خارج از دانشگاه و کمیتههای مختلف وزارت عتف، مطالبی را بیان کرد.
وی با اشاره به جهت گیری استراتژیک معاونت آموزشی دانشگاه، ارتقای توانمندی تخصی و مهارتهای حرفههای اعضای هیات علمی، ایجاد و توسعه رشتههای بین رشتهایمتناسب با نیاز جامعه و بازار کار، توسعه همکاریهای علمی و بین المللی و جذب دانشجویان خارجی، تدوین برنامه راهبردی در سطح گروههای آموزشی، توسعه زیرساخت لازم برای گسترش یادگیری ترکیبی و چندرسانه ای، برنامه ریزی جامع و بلند مدت نیروی انسانی در سطح گروههای آموزشی، ارائه دورههای آموزشی کوتاه مدت متناسب با نیازها و تقاضای شناسایی شده، طراحی و پیاده سازی سامانه یکپارچه جهت رصد و پایش برنامههای درسی و انجام اقدامات اصلاحی، برنامه ریزی برای اجرای دورههای توانمندسازی به منظور ارتقای مهارت کارکنان معاونت اموزشی و پیاده سازی پلتفرمهای هوش مصنوعی پیشرفته در تمامی ابعاد را از جمله این موارد عنوان کرد.
در ادامه رییس دانشگاه ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای دکتر کردنائیج و مجموعه معاونت آموزشی، به برخی از سیاستهای آموزشی دانشگاه از جمله جذب دانشجویان با کیفیت علمی بالا و در برخی موارد تقلیل پذیرش در بعضی گروهها به دلیل ایجاد فرصت بیشتر برای تعامل اساتید با دانشجویان در کلاس، مدیریت شرایط دانشگاه پس از ایام کرونا و تبدیل وضعیت از مجازی به حضوری و مدیریت اغتشاشات و اعتراضات در دانشگاه اشاره نمود.